15 příznaků bolesti u koček

Ačkoli kočky často skrývají svou bolest před lidmi tak dlouho, jak je to jen možné, existují známky, které naznačují, že je něco bolí. Pomocí těchto příznaků můžete rozpoznat, zda vaše kočka trpí bolestí:

15 příznaků bolesti u koček

Následující příznaky mohou, ale nemusí být příznaky bolesti u kočky. Pokud však jeden z nich trvá déle nebo se jich sejde několik, měli byste se urychleně poradit s veterinářem.

1. Když kočka kulhá, obvykle trpí nesnesitelnou bolestí.
  2. Vyhýbání se skokům a lezení, např. na škrabadlo.
  3. Nerovnoměrné zatížení končetin je třeba brát vždy vážně.
  4. Pokud se kočky vyhýbají každému malému pohybu, pohybují se nápadně pomalu nebo s velkou námahou, měli byste zpozornět.
  5. Silné tlačení stolice anebo neustálé močení (často neúspěšně), stejně jako mňoukání při vyprazdňování a olizování genitálií po použití toalety jsou jasnými varovnými signály, který může ukazovat na zánět nebo problém s anální žlázkou, případně další vážnější zdravotní problémy.
  6. Kočky, které zanedbávají péči o sebe, k tomu mají dobrý důvod. Kromě nadváhy může být na vině i bolest.
  7. Náhlý pokles úrovně aktivity by měl být taky důvodem k obavám.
  8. Ve svém utrpení se kočky stahují nebo se skrývají častěji, než je běžné.
  9. Kočky, které odmítají potravu by měly být urychleně odvezeny k veterináři. Kromě organických příčin mohou za nechutenstvím stát i problémy se zuby.
  10. Kočky jsou společenská zvířata. Když se kdysi společenská kočka najednou vyhýbá jakékoli interakci (ať už s lidmi nebo s jinými kočkami) něco se děje.
  11. Citlivost na dotyk na určitých částech těla ukazuje na bolestivé body.
  12. Také poloha hlavy napovídá: pokud kočka drží hlavu nízko anebo má shrbené držení těla může také naznačovat bolest.
  13. Nadměrné olizování jednotlivých částí těla může mít fyzické i psychické příčiny.
  14. Vrčení a mňoukání může znamenat bolest.
  15. Když kočky něco bolí, mohou se vyhýbat světlým místnostem a vyhledávat klid a tmu.